måndag 7 juni 2010

Human of the year! you have won.

God morgon!

Jag måste sluta ta död på allt jag tycker om. Jag snöar in på allt lite för mycket för mitt eget bästa. Det gäller allt. musik, mat, godis.. you name it! Nu kan jag inte äta donuts eller aromat mer =(.. fan. jag har förätit mig på det godaste som finns. Nu kräks jag mentalt varje gång jag åker förbi Dunkin Donuts. Detta är något jag måste sluta med. Tips till mig själv. VARIERA kosten.

Idag är det måndag. Sandy är här o städar. Hon är så söt, men jag förstår inte riktigt vad hon säger. Funderar på om man pratar spanska i Mexico eller om det finns ett språk som heter mexicanska? ..ne, låter ologiskt... Var helt övertygad om att man pratade Brasilianska i Brasilien. Men min Brasilianska vän här borta berättade att man pratar portugisiska. Mycket märkligt.

Nu har jag precis badat min bebis. Min värdmamma säger att jag får välja kläder till baby D. Behöver jag verkligen säga något mer?!.... Idag har vi provat 8 olika outfits. Det slutade med ett par brungrå chinos o en vit tunika. Jag har New Yorks mest välklädda 3månaders bebis. Dessutom har hon solbränna året om och är otroligt fin!

Tog kort till mitt poolkort i förrgår. ( måste ha ett kort för att komma in på den lokala poolgrejsföreningen). Det är bara det att min värdmamma inte visste om det var ok att få ett kort om man var au pair. Så hon har ljugit o sagt till personalen där att jag är hennes mans dotter från ett tidigare förhållande.! haha. Det är ju ingen fara.. men det är ju bara det att min värdfamilj är italiensk. Vilket betyder de är tokigt mörka. Poolföreståndaren tittade på mig läääänge. Men bluffen blev inte avslöjad o jag har nu mera ett italienskt efternamn.

Nu ska jag gå upp o laga lunch o ut o lägga mig i solen. kl är 11 o det är redan 26 grader. skönt skönt!

hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar