lördag 29 maj 2010

Apfelgetränk


Hej Sverige! Detta är Emelies Marsvin....eller hamster? har aldrig lärt mig skillnaden. Det kan vara en Marmster. Ingen vet.

Vaknade på 08.32.. min lediga lördag idag. En av mina älskade pojkar beslutade sig för att spela CS ( vet inte om det heter så). I vilket fall så är krigsspel inte det skönaste uppvakningsljudet man kan ha.. suck.

Idag hade jag ingen bil o Emelie hade ingen bil., så jag beslutade mig för att promenera till henne. Gick från Linda Drive till Primrose ave. Det säger ju er absolut ingenting, men det är SJUKT långt. Gick dessutom åt fel håll en stund.. det gjorde promenaden genast blev en halvtimme längre. Solen sken i alla fall o det har varit toppenväder hela dagen. Har fått värsta solbrännan på halva kroppen eftersom jag gick åt ett o samma håll i 90 min. Jag ser rolig ut.

Imorgon är det söndag. Då jobbar inte landscaping-killarna på gatan.. synd. De ger mig nämligen mig en liten självförtroende boost varje dag. Vi kan kalla det ytlig men ömsesidig kärlek. De är nog lediga på måndag med... Det är en helt annan "veva ner rutan o skrika olämpliga saker kultur" här än hemma. Helt sjukt som folk håller på. Eller så vill de bara prata. Gränsen är hårfin..

Imorgon ska vi till Jones beach. En stor strand på Long Island. Det är en flyguppvisning där eftersom det är Memorial day på måndag. Det innebär sol,bikini, unga piloter i uniform, flygplan som åker i cirklar i luften och massa mer.. Ska bli kul. Ska åka med 5 andra au pairer. Det är så roligt att jag får försöka prata tyska med Angelina. Tyska är kul :D...Det dumma med detta landet är att INGET är gratis..man låser in stranden, så att ingen kan ta ett spontandopp. Det är så vi jobbar här. Om jag hade fått styra USA hade folk fått bada gratis o hur mycket dom vill. Bara så ni vet. Hade även tagit bort delstaten Massachusetts. Det är på tok för svårt att säga.

Jag börjar sakna många där hemma. Men jag längtar verkligen inte hem! Har det underbart här. Nya grejer varje dag. Jag såg en död råtta idag med. glömde nämna det. blä.

Natti Natti

1 kommentar:

  1. Lilla hjärat! Se upp med döda råttor och skrikande män, Puss mamma,

    SvaraRadera