fredag 21 maj 2010

Stuck in New York


Precis hemkommen från en kväll i Seaford med andra au pairisar. Vi har ätit mat o sett på Shrek 3. Hur trevlig kväll som helst.Eftersom man är lite lagom svajig nu för tiden var det svårt att hålla tillbaka tårarna. Försökte intala mig själv att filmen handlar om träsktroll och att Fiona inte finns på riktigt. Lättare sagt än gjort!! Anyway så har det varit en väldigt bra fredag!

Idag har det varit min lediga dag. Så skönt!. Varje dag här känns ju dock som min lediga dag. Får nästan lite dåligt samvete över att jag inte behöver göra så mycket. Försöker erbjuda hjälp så ofta jag kan, även när jag är ledig.... men inte det inte. Så då finns det ju faktiskt inget jag kan göra. Är så trött på maten här att jag inte vet var jag ska ta vägen. Idag kom en våg av ångest över mig när jag öppnade kylskåpet. Så jag tog min lilla plånbok och traskade till affären o köpte avokado. Mitt klart bästa inköp sen jag kom hit!!

Kom på att en lista gör att jag inte svävar iväg allt för mkt, så vi gör så idag igen!

Såhär har min dag sett ut:
  • gått runt i pyjamas till lunchtid
  • ringt o pratat med Lisa
  • studerat de mexikanska trädgårdsarbetarna. Hög arbetsmoral hos dessa killar. Jäklar så fort dom klipper.
  • handlat avokado på Path Mark
  • solat o läst i min bok
  • gosat med bebis
  • duschat eftersom det skedde ett litet missförstånd mellan mig och bebisen ( lätt hänt när man är 3 månader, No hard feelings)
  • gjort Seaford osäkert
Nu är det mitt i natten i New York och tidig morgon i Varberg.. konstigt . Nu är det dags att tänka på refrängen.. MEN, måste bara nämna att min bön tydligen blev hörd. De talanglösa punkbandskillarna med de fina ansiktena har slutat spela!! TACK. Det var inget bankande överhuvudtaget idag.. Däremot har det dykt upp neonfärgade visselpipor i huset. 11 åringar + visselpipa = inte bra. Så nu ber vi en ny bön o ser vad som händer.

God morgon hemma nr1. Godnatt hemma nr2

2 kommentarer:

  1. Ööööö! Vart finns mitt namn i lördagens upplaga, MISS ANGIE?!

    SvaraRadera
  2. Hihi, det var ju tur att de slutade spela i alla fall. Väldigt mysigt att få prata med dig! Hmm, skönt att vara ledig så mkt, men kanske svårt att fylla upp tiden? Du får jobba på att bli nattsvart :) <3

    SvaraRadera