söndag 16 maj 2010

Jag kan skrida åt alla streck i vädret...

hej.. Detta kommer bli långt. Bara så ni vet. Igår var jag inne i city med Lovisa ( en svenska tjej som jag träffade på kursen) hon bor i NJ, så vi träffades på Penn Station.. var hur enkelt som helst att ta tåget från Massapequa. Vi var mest i Central Park....länge länge. Vi åt glass, solade o lyssnade på jazz. Skönt att prata av sig lite på svenska. En fin och minnesvärd dag. Tyvärr åkte jag hem sjukare är sjukast och med kroppen full av hemlängtad.

Idag vaknade jag imorse att min röst var helt borta. Men all hemlängtan var kvar. Nu ska inte detta bli en gnällblogg . Så vi skippar den biten och fokuserar på det som är bra! Var på min första communion idag. Fattade inte riktigt grejen men det var trevligt. Det finaste hotellet/resorten någonsin. Har aldrig sett så mkt mat i hela mitt liv!! Har ätit oavbrutet i 5 timmar. minst 15 rätter. Helt sant! Var dock ganska svårt att vara social när jag inte kunde få fram ett ord. Folk tyckte nog att jag var en märklig au pair. Sen vill inte jag vara den som är den. Men snacka att folk har olika smak. Många av kvinnorna såg ut som prostituerade. Ju plastigare desto bättre... herregud. Så nästa tillställning ska jag köra fullt ut med leopardklänning o plastklackar. Hell Yeah! :D

Fått reda på datumen nu.. så den 5 Juli åker jag en sväng till Bahamas. Sen är hela sommaren fullbokad. Massa dop, bar mitzvahs, födelsedagar, memorial day, lite fler resor osv osv.. Great great.. Nu blev detta lite osammanhängande. jaja, inget att göra. Nu ska jag fortsätta äta lite smått o gott som jag plockade med från godisbaren.. Natti natt.



1 kommentar:

  1. Sjukt kul att ni ska göra så mycket roligt i sommar, verkat ju verkligen vara guldfamiljen. Och vi ska träffas också faktiskt. Hur är det med rösten och hälsan egentligen? Är det vanlig förkylning eller kommer du dö av AIDS?! <3<3<3

    SvaraRadera