söndag 9 maj 2010

Det porslinslösa landet...

Stackars stackar USA... Det finns tydligen inga riktiga tallrikar eller bestick i detta landet. Man kör enbart med engångsgrejer.. Inte ätit på en "riktig"tallrik sen jag kom till Massapequa.. ja ja,. bara att gilla läget..

Idag har varit en intensiv dag. Mors-dag är tydligen en grej här, så kl 12.00 tryckte vi in 3 finklädda pojkar o en fin bebis i en bil jag hade DÖDAT för. Första stoppet var hos min hostdads syster. Där bjöds det på brunch. Senare åkte vi till upstate New York, till min hostmums syster. Kan inte beskriva med ord hur gulliga dom är mot mig.. Kindpuss efter kindpuss.. Det bjöds inte bara på pussar, utan massa mat! Pasta, köttbitar, scampi, konstiga saker jag inte provade, tårta, glass.. osv osv. Jag tror att dom försöker göda mig.. man bara äter, äter o äter..

På vägen hem åkte vi liksom parallellt med manhattan. Så otroligt fint med alla lampor o grejer.. Kan fortfarande inte riktigt fatta att jag faktiskt bor i staten New York.. det är helt galet.. Varberg är så litet i jämförelse med detta. är väldigt nöjd med mitt liv just nu!! Kommer lite bilder ifrån dagens äventyr.

hejdå

1 kommentar:

  1. Vilken tur att du har hamnat rätt. Allt låter ju helt fantastiskt, och en smula avundsjuk blir man ju ja :P Keep up the good blogging <3

    SvaraRadera