tisdag 18 maj 2010

Det som inte dödar dig gör dig starkare


Skitsnack.. här ligger jag o tycker så synd om mig själv. Var hos doktorn igår. Öroninflammation och är allmänt sjuk.. Men, ibland är det bra att vara svensk och trevlig + att man har en hostdad som hjälper till. Lyckades nämligen få läkemedel för 600 (!!) dollar helt gratis. Så jag är sjuk och nöjd. Äter 7 olika tabletter.. bla. en astmatablett som innehåller samma sak som ADHD-tabletter. Eftersom jag inte har ADHD så blir det ju lite omvänt...Biverkningarna stämmer in ganska bra på mig..Sömnrubbningar. yes yes... jag är med andra ord ganska pigg när jag går o lägger mig..

Jag minns inte riktigt vad jag har gjort de senaste dagarna. Har varit fullt upptagen med att tycka synd om mig själv. Men jag har jobbat iaf. Och det är ju en ganska bra egenskap att kunna jobba utan att minnas det. Denna veckan kommer gå ut på att försöka få tag i försäkringsbolaget o få tillbaka hela min lön som gick till läkarbesöket, blä.

Jag börjar verkligen komma in i familjen här nu.. Blir verkligen inte behandlad som en anställd, utan som en familjemedlem. Jag är ju trots allt deras brasilianska adoptivbarn.. pojkarna har inte fattat att jag är svensk au pair. utan sagt att deras lärare i skolan att deras mamma adopterat en flicka från Brasilien. Haha.. Mamman har fått en hel del att förklara. Fick reda på att vi ska till Hersheyland!! woho. det slår nästan högre än Bahamas!

Pratade lite med mina svenska au pair vänninor här borta om kramar..Jag behöver verkligen en kram. Alla i familjen bara gosar o kramas. Känner inte direkt att jag vill attackera min värdmamma o börja kramas.Och mina svenska tjejer är i andra delstater. så until jag hittar min 2språkiga make eller träffar Sverigetjejerna får jag gosa lite med bebisen. Hon börjar göra små gurglande ljud när man håller henne. Tror att hon försöker säga att jag är världens bästa au pair och att hon älskar mig mer än sin egen mamma.

Dags att börja jobba. Sov så gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar